خودروی ایمن_تست تصادف با تیرک یا درخت(قسمت.3)
 


pole side impact test

pole side impact test

بسیاری از این نوع تصادفات هنگامی رخ می دهد که خودرو به علت انحراف از قسمت جانبی به یک مانعی مانند درخت یا یک ستون برخورد کند که منجر به آسیب های وخیم و حتی مرگباری می شود. جراحات بیشتر به دنبال آسیب وارده در ناحیه پنجره هاست که قسمت گیجگاهی (تمپورال) و نیمه فوقانی تنه را هدف قرار می دهد. در نتیجه کیسه هوای پرده ای که پیشتر درباره آن نوشتیم، بیشتر در این دسته از حوادث کارایی دارند.

برای این تست مدلی شبیه سازی می شود که طی آن خودرو بر روی صفحه ای متحرک با سرعت 29 کیلومتر بر ساعت به سمت مانعی سخت  با قطر کم (قطر 254 میلیمتر) سوق داده می شود. انجام این تست از سال 2009 اجباری شده است که در ابتدا هدف آن بررسی میزان حفاظت از سر بوده است، گرچه امروزه جراحات وارد به تنه و شکم هم به دنبال انجام این تست ارزیابی می شود.

pole side impact test-3

pole side impact crash

به علت نیروی زیادی که این دسته از ضربات به خودرو وارد می کنند، در صورت عدم حفاظت از سر در هنگام تصادف، جراحات سنگین و گاه جبران ناپذیری وارد می شود. چرا که ضربات این ناحیه از سر با توجه به ضخامت استخوان جمجمه در این منطقه و آناتومی عروق مغزی بسیار خطرناک است. بر اساس مدل های شبیه سازی شده به نظر می رسد که استفاده از کیسه هوا به منظور حفاظت از ناحیه سر و گردن ،علی رغم شدت ضربات ناشی از این نوع  تصادفات،  شانزده  تا پنجاه برابر از میزان جراحات و مرگ را  کاهش می دهد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آخر ماشین
تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین
درباره وبلاگ

.:((بسم الله الرحمن الرحیم)):. هدف ما از ساخت این وبلاگ انتشار اخبار خودروی ایران و جهان از منابع تایید شده به مردم عزیز کشورمان است تا حداقل در زمینه اطلاعات عمومی و یا حتی انتخاب و خرید خودرو ایشان را یاری نماییم با آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز .: لطفا نظرات تبلیغاتی ندهید:.
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 343
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 885
بازدید ماه : 13072
بازدید کل : 462786
تعداد مطالب : 902
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 2